ترجمتن ، ارائه خدمات ترجمه و بازخوانی

ترجمتن سامانه ارائه خدمات ترجمه و بازخوانی به شیوه اروپایی در ایران میباشد .

ترجمتن ، ارائه خدمات ترجمه و بازخوانی

ترجمتن سامانه ارائه خدمات ترجمه و بازخوانی به شیوه اروپایی در ایران میباشد .

  • ۰
  • ۰

انتخاب موضوع برای پایان نامه

یکی از متداول ترین سوالاتی که از ما پرسیده می شود، انتخاب موضوع پایان نامه یا پروژه تحقیقاتی است. متاسفانه این انتخاب خیلی هم ساده نیست و نیاز به دقت و در نظر گرفتن عوامل زیادی دارد. در هر حال شما باید در نهایت موضوعی را انتخاب و کار تحقیقات خود را شروع کنید. تا انتهای مقاله با ما باشید تا نکات این انتخاب سرنوشت ساز را برای شما شرح دهیم.

 

شما باید انتخاب موضوع پایان نامه را با دقت بالایی انجام دهید و برای انتخاب خود ارزش قائل شوید. نوشتن یک پایان نامه به شما این امکان را می دهد تا تسلط خود را در رشته تحصیلی که سالها روی آن وقت گذاشته اید، نشان دهید. همچنین فرصتی برای کمک به تقویت علمی زمینه تحصیلی خود در جامعه شوید. یک موضوع خاص از رشته خود را انتخاب کنید بله ، بسیاری از دانشجویان پبدا کردن یک موضوع خوب برای پایان نامه را یک کار سخت می دانند، اما این طور نیست. زمانی که بدانید چه چیزی از شما انتظار می رود، و مراحل لازم برای انجام آن را پیدا کنید، ممکن است انتخاب خیلی دشوار به نظر نرسد، حتی ممکن است سرگرم کننده نیز باشد.

 

خب، شاید کمی در این مسیرانتخاب موضوع، چالش هایی داشته باشید. اما در طول فرآیند انجام، تجربه لذت بخش تر می شود.

 

تعدادی از دانشجویان خوش شانس یک موضوع پایان نامه را در ابتدای کار فارغ التحصیلی خود می یابند و کار را با ایده هایی برای تحقیقات مرتبط با آن ادامه می دهند. اما بیشتر دانشجویان تا رسیدن زمان نوشتن پایان نامه، آمادگی انتخاب یک موضوع را ندارند.

 

انتخاب موضوع پایان نامه، جزئی از مراحل عبور از دنیای آکادمیک شماست. یک موضوع پایان نامه که به خوبی انتخاب شده باشد می تواند منجر به تحقیقاتی شود که تلاش های دانشگاهی شما را برای سالهای بعد در بازار کار تحت تاثیر قرار دهد. در این انتخاب استرس نداشته باشید، ما قول می دهیم کنار شما باشیم و این روند خیلی برای شما سخت نخواهد بود. در اینجا چند نکته برای ایجاد طوفان فکری و کمک به شما در یافتن ایده مناسب آورده شده است.

نحوه انتخاب معیارهای موضوع پایان نامه

پایان نامه ایده یا نظریه ای است که به عنوان بیانیه مطرح می شود، ایده ای که شواهد برای آن جمع می شود و به صورت منطقی مورد بحث قرار می گیرند. یکی از مهمترین دغدغه ها در انتخاب موضوع پایان نامه این است که موضوع در مورد حوزه ای از تقاضای فعلی یا آینده بازار کار صحبت کند. یک موضوع پایان نامه خوب یک ایده کلی است که نیاز به توسعه، تأیید یا رد دارد. موضوع پایان نامه شما باید مورد توجه شما، استاد راهنما و جامعه تحقیق قرار گیرد، اگر اینگونه نباشد، ممکن است ایجاد انگیزه یا حتی “فروش” ایده در آینده دشوار باشد. هنگام جستجوی یک موضوع، به یاد داشته باشید که پایان نامه شما باید برای حل یک مشکل واقعی تلاش کند و باید از جنبه نظری و همچنین تجربی صحیح باشد. این یعنی باید تحقیق روی یک موضوع معنی دار متمرکز باشد.

 

یک موضوع مهم و قابل انجام انتخاب کنید که بهتر است تفکرات را در یک جهت نو قرار دهد. سعی کنید تا موضوع خیلی گنگی را انتخاب نکنید. دنیا در حال تغییر است، بنابراین خود را ملزم به انتخاب مبحث پایان نامه ای کنید که منعکس کننده آخرین نیازهای روز در رشته شما باشد. شما باید موضوع پایان نامه ای انتخاب کنید که هم توجه دیگران و هم توجه شما را به خود جلب می کند. موضوع پایان نامه شما باید با آنچه شما تحصیل کرده اید مرتبط باشد. به یاد داشته باشید، مرحله ای از نوشتن پایان نامه این است که بعداً از آن دفاع کنید. مباحث پایان نامه باید با توجه به عواملی مانند منطقه جغرافیایی شما و منابع و امکانات در دسترس شما، به راحتی قابل مدیریت باشد.

 

همانطور که موضوع پایان نامه خود را دنبال می کنید، همیشه به علایق، نقاط قوت و ضعف خود توجه داشته باشید. همچنین باید انتظارات خوانندگان و همچنین محدودیت های اجرا نیز را در نظر بگیرید. سعی کنید دو یا سه موضوع را در نظر داشته باشید. لازم نیست در ابتدای راه فقط روی یک ایده و عنوان پافشاری کنید. شما می توانید ایده های خود را برای موضوع پایان نامه به مشاور و راهنمای خود ارائه دهید، که به شما کمک می کند تا تعیین کنید کدام یک برای شما بهترین مورد است. اگر راهنمای شما علاقه مند به موضوع شما باشد، در کمک و پشتیبانی شما رغبت بیشتری خواهد داشت.

یک پایان نامه خوب چگونه ایجاد می شود؟

در جستجوی مبحث پایان نامه خود، از مطالب درسی خود مانند کتاب، یادداشت و مقالات استفاده کنید. شما در طول سالها به سختی مطالعه کرده اید و چیزهای زیادی یاد گرفته اید.

 

تحقیق و پروژه خوب به عوامل زیادی بستگی دارد و یک ایده خوب به تنهایی کافی نیست. شما می توانید یک ایده درخشان داشته باشید، اما در نهایت کیفیت پایان نامه، به نحوه اجرا و به سرانجام رساندن شما بستگی دارد. یک ایده متوسط ​​که به خوبی اجرا شود بسیار بهتر از یک ایده عالی است که بد اجرا شود. در واقع، توانایی شما در اجرای پایان نامه به مهارتهای تحقیقاتی خاص شما (موجود و در حال توسعه) و همچنین دسترسی شما به منابع دیگری از جمله بودجه، پشتیبانی فنی و زمان بستگی دارد. از آنجا که این عوامل بسیار متفاوت هستند، آنچه ممکن است برای یک فرد عملی باشد، ممکن است برای شخص دیگری نامناسب باشد.

 

شما با استفاده از طوفان فکری جهت پیدا کردن ایده های ناب و انجام برخی تمرینات نوشتاری، شروع کنید تا ذهن شما در مسیر درست حرکت کند. در مورد ایده های خود با دیگران صحبت کنید و همچنین درمورد موضوعات تحقیق کنید تا اطلاعات بالقوه مربوط به هر یک در دسترس باشد. یک طرح کلی ایجاد کنید تا ایده های خود را گروه بندی کنید و اساس بحث یا مشکلی را که می خواهید روی آن تمرکز کنید پیدا کنید. شما می توانید یک طرح پیشنهادی شامل تعریف مشکلات، ترسیم راه حل های ممکن و شناسایی معیارهای ارزیابی ایجاد و این پیشنهاد را به مشاور و دوستان خود برای نظرخواهی ارائه دهید.

 

شما می توانید درمورد موضوعات ممکن تحقیق کنید و سؤالاتی را بنویسید که دوست دارید پاسخ آنها را پیدا کنید. داشتن آگاهی بیشتر از تحقیقات بسیار مهم است. ممکن است مصاحبه ها (بصورت حضوری، از طریق تلفن و یا از طریق پست الکترونیکی) با چهره های مطرح در زمینه پایان نامه انجام داده و مطالب مرتبط با موضوع انتخاب شده خود را جمع آوری کنید. دانشجویان غالباً فکر نمی کنند که چنین مصاحبه هایی ترتیب دهند، اما همین مصاحبه ها می توانند یک مکمل مؤثر برای پایان نامه و انتخاب موضوع هدف باشند. شما می توانید مصاحبه های خود را دقیقاً به بخشی از مقاله ای که انجام می دهید، استناد کنید.

سؤالاتی وجود دارد که می توانید از خودتان بپرسید و ممکن است در تصمیم گیری به شما کمک کند:

 

  • آیا پایان نامه اهداف مشخصی را دنبال می کند؟
  • آیا می دانید از چه تکنیک و روش هایی استفاده کنید؟
  • به چه منابع و لودجه ای نیاز دارید؟
  • برای به سرانجام رساندن به چه مهارت هایی نیاز دارید؟
  • آیا دیگران می توانند به شما کمک کنند؟
  • آیا به موضوع پایان نامه علاقه مند هستید؟
  • آیا میتوانید دیگران و خود را توجیه کنید که چرا باید این تحقیق مورد توجه دیگران قرار گیرد؟

اهداف خود را خرد و کوچکتر کنید

ممکن است وسوسه این را داشته باشید که اهداف خود را تا حد ممکن بالا ببرید و پایان نامه خود را تا حد امکان جامع تر کنید. تصور چنین پروژه هایی آسان ، اما اجرای آن بسیار سخت تر است. ابتدا به ساده ترین نسخه ممکن از پایان نامه و چگونگی انجام آن فکر کنید. سپس می توانید پیچیدگی های بیشتری به آن اضافه کنید، اما این نکته را در نظر داشته باشید که ابتدا باید به نسخه ساده از پروژه دست پیدا کنید.

عیب یابی ایده ها و موضوع پایان نامه خود

اگر فهمیدید که یکی دیگر از دانشجویان پایان نامه خود را در مورد موضوعی مشابه شما نوشته است، نگران نباشید. مطالب را با دقت بخوانید تا درک درستی از آنچه انجام می شود پیدا کنید و تا میتوانید تحقیق خود را بیشتر توسعه دهید. احتمالاً پایان نامه رقیب دقیقا همان موضوعی نیست که شما در نظر دارید. برای اطمینان ، پایان نامه رقیب را به راهنمای خود نشان دهید؛ او می تواند به شما توصیه های ضروری را ارائه دهد.

 

بسته به پایان نامه ممکن است مجبور شوید یک طرح تحقیقاتی بنویسید، الزامات مربوط به این امر در بین مؤسسات متفاوت است. ولی در نهایت باید آنچه را که می خواهید انجلم دهید کاملا واضح باشد.

 

در نظر بگیرید :

  • موضوعی را انتخاب کنید که بتوانید سریع تر تمام کنید.
  • موضوعی را انتخاب کنید که مشاغل نیاز دارند
  • موضوعی را انتخاب کنید که آن را دوست داشته باشید
  • موضوعی را انتخاب کنید که مسیری مشخص و پتانسیل رشد داشته باشد

 

یک پایان نامه می تواند یک انتخاب بزرگ باشد، بنابراین با اساتید و دوستان خود مشورت کنید. سعی کنید هرچه زودتر مدرک خود را گرفته و وارد دنیای واقعی شوید. در این انتخاب ما کنار شما هستیم.


سامانه ترجمه تخصصی ترجمتن، خدماتی از قبیل ترجمه مقاله isi ، ترجمه کتاب، ترجمه متون تخصصی نظیر ترجمه پزشکی و ترجمه حقوقی و … را به صورت تخصصی و تضمینی ویژه دانشجویان ارائه می دهد. تمامی دانشجویان در رشته های مختلف می توانند از خدمات ترجمه و بازخوانی سامانه ترجمتن بهره‌مند شوند.

  • ۹۸/۱۰/۱۱
  • ترجمتن ارائه خدمات ترجمه و بازخوانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی