ترجمتن ، ارائه خدمات ترجمه و بازخوانی

ترجمتن سامانه ارائه خدمات ترجمه و بازخوانی به شیوه اروپایی در ایران میباشد .

ترجمتن ، ارائه خدمات ترجمه و بازخوانی

ترجمتن سامانه ارائه خدمات ترجمه و بازخوانی به شیوه اروپایی در ایران میباشد .

  • ۰
  • ۰

آموزش اصولی فرمول نویسی در اکسل

اکسل یکی از نرم افزار های مهم شرکت ماکروسافت است که کاربرد و کارایی فراگیری دارد. که مهم ترین استفاده ها از آن برای حسابداری ، آمار و کشیدن نمودار های آماری است.

اکسل چیست ؟

همان طور که گفتیم اکسل Excel یکی از نرم افزار های شرکت ماکروسافت است که در قالب مجموعه آفیس در اختیار کاربران قرار داده شده است ، این نرم افزار جزو نرم افزار های صفحه گسترده محسوب می شود که دارای ستون و ردیف هایی زیادی بوده که به صورت جدولی ارائه شده است.

 

این نرم افزار از قدرت و انعطاف پذیری بالایی برخوردار بوده که خود را در چند دهه گذشته در صدر نرم افزار های تجارت قرار داده است. این نرم افزار کم کم پیشرفت داشت و قابلیت ویژه ای را در اختیار حسابداران و طرفداران این نرم افزار قرار داد ، که آن فرمول نویسی در آن بود. در ادامه به صورت ویژه فرمول نویسی در اکسل را توضیح می دهیم

فرمول نویسی در اکسل را چگونه شروع کنیم ؟

اگر اولین بار است که با این قابلیت نرم افزار اکسل آشنا شدید شاید کمی برایتان سخت باشد که از این قابلیت اکسل استفاده نمایید ، اما استفاده از فرمول های اکسل کار چندان سختی نیست و با کمی دقت و آشنایی با اصول فرمول نویسی در اکسل می توانید به راحتی از این نرم افزار بهره کافی را ببرید.

انواع عمل گرا ها در فرمول نویسی اکسل

نرم افزار اکسل دارای ۴ نوع مختلف عملگر می باشد که هر کدام برای کار خاصی مورد استفاده قرار می گیرند این چهار عملگر به شرح زیر هستند:

  1. عملگرهای ریاضی
  2. عملگرهای مقایسه ای
  3. عملگر های آدرس دهی
  4. عملگر اتصال رشته متنی

 

علامت هایی که در فرمول نویسی اکسل مورد استفاده قرار می گیرد (یا همان عملگر های ریاضی ) با علامت های ریاضی که در مدرسه یاد گرفته ایم تفاوتی ندارد به این صورت که علامت «+» : جمع ، علامت «-» : تفریق ، علامت «/» : تقسیم ، علامت «*» : ضرب ، علامت «^» : توان می باشد.

آموزش فرمول نویسی در اکسل

برای فرمول نویسی باید به قواعد و قوانین نرم افزار اکسل آشنا باشید تا بتوانید فرمول مد نظر خود را در این برنامه نوشته و از آن استفاده کنید.

برای اینکه فرمول نویسی در اکسل را شروع کنیم از فرمول های ساده شروع می کنیم تا با قواعد این نرم افزار آشنا شوید.

ابتدا یک سلول را که می خواهید جواب معادله در آن نمایش داده شود را انتخاب کرده و برای آغاز کار فرمول نویسی یک = درون آن می نویسیم.

سپس یک فرمول بدون متغیر و با عدد ثابت در ادامه می نویسیم ( مثلا ۲+۵ ) سپس اینتر را می زنیم. مشاهده خواهیم کرد که معاده به سرعت حل شده و جواب معادله ( عدد ۷ ) را به ما بر می گرداند.

مطالعه بیشتر : تنظیم پاراگراف در ورد 

آموزش فرمول نویسی در اکسل با دادن رفرنس سلولی

تفاوتی که این نوع فرمول نویسی با فرمول نویسی ثابت دارد این است که از اعداد ثابت استفاده نمی شود و اعداد و مقادیر را از سلول های رفرنس دیگر می گیرد و درون فرمول جای گذاری می نماید. این نوع فرمول نویسی مزیت ویژه ای دارد آن هم این است که اگر به هر دلیلی بخواهیم عدد موجود در فرمول را تغییر دهیم به راحتی می توانیم به سلول آن مراجعه کرده و فقط آن عدد را عوض نماییم و دیگر به فرمول کاری نخواهیم داشت.

 

یک مثال می زنیم تا مطلب کاملا برای شما جا بیفتد. می خواهیم تفریق مقادیر سلول A2 را از سلول B2 بدست آوریم. برای این کار ابتدا یک سلول انتخاب کرده و درونش علامت = می گذاریم سپس به وسیله ماوس روی سلول A2 کلیک کرده ، سپس – را تایپ کرده و روی سلول B2 کلیک می کنیم و در پایان اینتر را فشار می دهیم. همانطور که می بینید جواب A2-B2 را برای ما نمایش می دهد. همچنین می توانید بدون استفاده از ماوس فقط با تایپ معادله = A2-B2 نتیجه را در سلول دلخواه داشته باشید.

 

همانطور که قبلا گفتیم می توانید اعداد سلول A2 و B2 را تغییر دهید و مشاهده کنید که جواب معادله نیز به علت تغییر این سلول ها تغییر می کند و جواب جدید را نمایش می دهد.

آموزش ویرایش فرمول در نرم افزار اکسل

اگر فرمول را اشتباه وارد کردید و یا به هر دلیلی می خواهید آن را ویرایش نمایید به راحتی می توانید روی سلولی که فرمول را نوشته بودید کلیک کنید و فرمول را در جعبه مخصوص فرمول به شکل زیر مشاهده نمایید. سپس با کلیک روی آن هر ویرایشی که می خواهید می توانید انجام دهید.

فرمول نویسی با توابع پیش فرض اکسل

این روش به شما کمک می کند که سرعت فرمول نویسی خود را بالا ببرید ، توابع پیش فرض پر استفاده را اکسل در تب Formulas قرار داده که با کلیک روی آن و انتخاب Insert Function می توانید به توابع پیش فرض اکسل دسترسی پیدا کنید و با انتخاب آن ها سرعت فرمول نویسی در اکسل را افزایش دهید.

فرمول نویسی با استفاده از توابع آماده اکسل

توابع اکسل فرمول های از پیش تعریف شده هستند که استفاده از آن ها کار ما را در فرمول نویسی اکسل راحت تر می کند.

به طور مثال اگر بخواهیم میانگین چند عدد را بگیریم ابتدا باید ان ها را جمع کرده و سپس بر تعدادشان تقسیم نماییم. ولی اگر تعداد زیادی عدد داشته باشیم چه باید کرد ، در این مواقع به راحتی می توان از تابع آماده میانگین با نام AVERAGE این کار را انجام داد.

عملگر های منطقی در اکسل

این عملگر ها را به عنوان درست و غلط یا true or false می شناسیم که به وسیله این عملگر ها دو مقدار را مقایسه می کنیم و درستی و نادرستی آن را به صورت true یا false مشاهده می کنیم ۶ نوع عملگر منتقی توسط اکسل پشتیبانی می شوند که به صورت زیر هستند.

  • =
  • >
  • <
  • =<
  • >=
  • <>

 

به طور مثال اگر بخواهیم که دو مقدار را که در دو سلول مختلف قرار دارد را مقایسه نماییم به طور مثال مقدار A2=5 و B2=7 می باشد و در جعبه فرمول عبارت A2>B2 را می نویسیم. مشاهده خواهیم کرد که کلمه False را به ما نشان می دهد زیرا ۵>7 نمی باشد.

 

با دانستن همین قوانین و استاده از توابع و فرمول های آماده می توانید به راحتی تمام امور مربوط به حسابداری ، تهیه کارنامه و … را انجام دهید .

ترجمتن اولین ارائه دهنده خدمات ترجمه مقاله انگلیسی ، ترجمه کتاب تخصصی ، ترجمه کاتالوگ و بروشور ، ترجمه وب سایت و … به سبک اروپایی در ایران می باشد

  • ۹۸/۱۰/۱۱
  • ترجمتن ارائه خدمات ترجمه و بازخوانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی