ترجمتن ، ارائه خدمات ترجمه و بازخوانی

ترجمتن سامانه ارائه خدمات ترجمه و بازخوانی به شیوه اروپایی در ایران میباشد .

ترجمتن ، ارائه خدمات ترجمه و بازخوانی

ترجمتن سامانه ارائه خدمات ترجمه و بازخوانی به شیوه اروپایی در ایران میباشد .

  • ۰
  • ۰

طریقه لینک دهی در ورد

افزودن لینک ها (هابپرلینک نیز گفته می شود) به سند Word روشی آسان برای دسترسی سریع خوانندگان شما به اطلاعات بیشتر در وب یا بخش دیگری از همان سند است. با ما همراه شوید تا نگاهی به نحوه لینک دهی در ورد ، مدیریت و حذف انواع لینک ها در اسناد Word بیندازیم.

لینک به یک صفحه وب خارجی

احتمالا شما هم اگر حداقل چندباری با نرم افزار ورد مایکروسافت آفیس کار کرده باشید، حتماعبارت و یا فابلیت هایپر لینک در ورد را شنیده اید، شما می توانید یک کلمه یا عبارت را در سند Word خود به یک صفحه وب خارجی لینک دهید، و این لینک ها شبیه به لینک هایی که درصفحات وب می بینید کار می کنند. برای این کار در قدم اول ابتدا صفحه وب سایتی که می خواهید به آن لینک دهید را در مرورگر وب خود باز کنید و URL (آدرس سایت) را کپی کنید. در سند Word خود متنی را که می خواهید لینک دهید مشخص کنید. همچنین می توانید از همین تکنیک برای اضافه کردن لینک به تصویر نیز استفاده کنید.

روی متن انتخاب شده راست کلیک کنید، اشاره گر ماوس را روی گزینه “Link” ببرید و سپس دستور “Insert Link” را کلیک کنید.

در پنجره Insert Hyperlink ، از سمت چپ “ Existing File or Web Page” را انتخاب کنید.(یا از طریق copy , paste) نشانی اینترنتی صفحه مورد نظر خود را در قسمت ” Address” وارد کنید.و سپس بر روی “Ok” کلیک کنید تا لینک ذخیره شود.

به همین راحتی ، شما متن را به یک لینک تبدیل کردید.

یک لینک به یک مکان دیگر در همان سند ایجاد کنید

اگر یک سند Word طولانی دارید، می توانید با اتصال به سایر قسمتهای سند هنگام ذکر آنها، کار را برای خوانندگان آسانتر کنید. به عنوان مثال ، ممکن است به خواننده بگویید که آنها “اطلاعات بیشتری در بخش دوم در مورد این موضوع پیدا خواهند کرد”. این همان کاری است که در Word هنگام ساخت فهرست محتوا به طور خودکار انجام می دهید.

برای لینک دهی به یک مکان متفاوت در همان سند، ابتدا باید یک نشانک (bookmark) را که به آن لینک می دهید، تنظیم کنید.

اشاره گر ماوس خود را در جایی که می خواهید bookmark ایجاد کنید، قرار دهید. (تصویر زیر)در نوار ابزار Word بخش “Insert” را انتخاب کنید.

در برگه Insert ، روی ” bookmark” کلیک کنید.

در پنجره bookmark ، نام مورد نظر خود را برای نشانه گذاری تایپ کنید.  نام باید با یک حرف شروع شود، اما می تواند شامل حروف و اعداد (فقط بدون فاصله) باشد.برای درج نشانک خود روی “Add” کلیک کنید.کنون که یک نشانک (بوک مارک) تنظیم شده است، می توانید لینکی به آن اضافه کنید. متن مورد نظر را برای تبدیل شدن به لینک انتخاب کنید.

با راست کلیک بر روی متن انتخاب شده، روی گزینه “Link” رفته و سپس دستور “Insert Link” را کلیک کنید.در پنجره Insert Hyperlink ، روی گزینه “Place In This Document” در سمت چپ کلیک کنید.

در سمت راست، لیستی از بوک مارک های موجود در سند را مشاهده می کنید. یکی را که می خواهید انتخاب کنید.و سپس بر روی دکمه “OK” کلیک کنید.

اکنون هر زمان که روی آن لینک کلیک کنید ،Word  به بوک مارک (نشانک) می شود.

لینک به یک آدرس ایمیل ایجاد کنید

اگر از اطلاعات مخاطب از جمله ایمیل، در سند خود استفاده می کنید، می توانید به آدرس ایمیل لینک دهید.

متن را انتخاب کنید، و سپس بر روی متن مورد نظر برای تبدیل به یک لینک، راست کلیک کنید.اشاره گر ماوس را روی گزینه “link ” برده و سپس بر روی دکمه “Insert Link” کلیک کنید.گزینه “E-mail Address” را در سمت چپ پنجره Insert Hyperlink انتخاب کنید.

آدرس ایمیلی را که می خواهید به آن لینک دهید را تایپ کنید. نرم افزار ورد به طور خودکار متن “mailto:” را در ابتدای آدرس اضافه می کند. این کمک می کند تا لینک در نرم افزار پیش فرض ایمیل خواننده سند باز شود.

حال، هر زمان که روی لینک کلیک کنید، باید یک پیام خالی در سرویس پیش فرض ایمیل، باز شود.

لینکی ایجاد کنید که یک سند جدید ایجاد کند

همچنین می توانید لینک ی را ایجاد کنید که هنگام کلیک بر روی آن، یک سند Word خالی جدید ایجاد شود. این هنگام ساخت مجموعه ای از اسناد می تواند مفید باشد.

متنی که می خواهید به لینک تبدیل شود را انتخاب کنید و سپس بر روی آن راست کلیک کنید.

با اشاره گر موس روی گزینه “Link” رفته و “Insert Link” را انتخاب کنید.Create New Document” را در سمت چپ انتخاب کنید.

نام مورد نظر خود را برای سند جدید تایپ کنید.انتخاب کنید که آیا می خواهید سند جدید را بعداً ویرایش کنید یا هم اکنون ویرایش کنید. اگر گزینه اکنون ویرایش سند جدید را انتخاب کنید ،Word سند جدید را فوراً باز و ایجاد می کند.وقتی کارتان تمام شد ، روی “OK” کلیک کنیدوقتی کارتان تمام شد ، روی “OK” کلیک کنید

لینک جدید را در کادر “Address” تغییر دهید.

و سپس بر روی دکمه “OK” کلیک کنید.

لینک را حذف کنید

حذف لینک از سند نیز آسان است. کافیست روی متن لینک شده، راست کلیک کنید و “Remove Hyperlink” را از منوی باز شده انتخاب کنید تا لینک حذف شود.

در نهایت حتما سند خود را ذخیره کنید تا تغییراتی که در سند ایجاد کرده اید ذخیره شوند. اینکار را میتوانید با فشردن کلیدهای ctrl+s و یا از طریق نوار منوی نرم افزار ورد، بخش File و انتخاب save انجام دهید.

حالا شما با نحوه لینک دهی در ورد، حذف و وبرایش هایپرلینک ها در نرم افزار Office ورد آشنا شدید. ما سعی کردیم در ساده ترین روش به همراه تصاویر این قابلیت را به شما آموزش دهیم و امیدواریم که این مطلب برای شما واقع شده باشد.


ترجمتن ارائه دهنده خدمات آنلاین ترجمه مقاله ISI، ترجمه تخصصی کتاب، ترجمه محتوای وبسایت، ترجمه کاتالوگ و … برای دانشجویان، اساتید و صاحبان کسب و کار در تمامی زمینه هاست.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی